عبدالرضا مصري

پاسخ مکتوب هاشمی رفسنجانی در صحن ‌علنی قرائت می‌شود

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از موافقت این هیأت با قرائت پاسخ مکتوب هاشمی رفسنجانی به اظهارات رسایی در صحن ‌علنی خبرداد.

عبدالر‌ضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خانه ملت، با بیان اینکه در تاریخ بعد از ظهر روز چهارشنبه (۲۹ آذر) درخواستی از دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در اعتراض به اظهارات حمید رسایی رسیده است، گفت: هیأت رئیسه مجلس امروز شنبه (۲ دی) نامه درخواست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و متن سخنان رسایی را بررسی کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، به استناد ماده ۷۸ آیین نامه داخلی مجلس، افزود: چنانچه به تشخیص هیأت رئیسه نماینده‏اى در سخنان خود در جلسه علنى به کسى نسبت ناروا داده و یا هتک حرمت نماید فرد مزبور مى‏تواند در دفاع از خود، به‏صورت مکتوب به اتهام وارده پاسخ گوید. پاسخ ارسالى درصورتى که بیش از دو برابر اصل مطلب اظهار شده نبوده و متضمن توهین و افتراء نباشد، در اولین فرصت در جلسه علنى قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتراض هاشمی به اظهارات رسایی وارد است و این حق برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام محفوظ است که پاسخ خود را به صورت مکتوب به مجلس بفرستد و هیأت رئیسه متن پاسخ را بررسی می کند اگر شرایط آن با آیین نامه داخلی مطابقت داشته باشد در اولین فرصت پاسخ مکتوب وی را در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود./

Share