وقوع ۶۰ درصد تصادفات مرگبار در جاده‌های فرعی گیلان

  به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجیدجمشاد در همایش علمی آموزشی راهوران محله، اظهار کرد: طرح راهوران‌ محله که موجب مشارکت دهیاران در امر ترافیک جاده‌های روستایی شده است از اقدام‌های برجسته و مردم‌نهاد ترافیک کشور محسوب می‌شود. وی وقوع ۶۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای را در جاده‌های فرعی و روستایی گیلان عنوان کرد. […]

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجیدجمشاد در همایش علمی آموزشی راهوران محله، اظهار کرد: طرح راهوران‌ محله که موجب مشارکت دهیاران در امر ترافیک جاده‌های روستایی شده است از اقدام‌های برجسته و مردم‌نهاد ترافیک کشور محسوب می‌شود.

وی وقوع ۶۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای را در جاده‌های فرعی و روستایی گیلان عنوان کرد.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه طرح راهوران‌محله با مشارکت دهیاران روستاها از سه سال پیش اجرا و نتایج خوبی حاصل شده است، گفت: تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما بدون مشارکت افراد صاحب نفوذ در روستاها امکان کنترل و آموزش مسایل ترافیک در تمام روستاهای دوردست برای مسئولان امر حاصل نمی‌شود.

وی بر اهمیت و لزوم آموزش راهوران محله تاکید کرد و یادآور شد: راهوران محله باید از هر فرصتی برای آموزش و امر به معروف و نهی از منکر در امور ترافیک بپردازند و مردم فهیم و پرتلاش روستاها را با قوانین استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی که وارد حریم جاده‌ها می شوند آگاه و چگونگی استفاده صحیح از موتورسیکلت را برای آنها تشریح کنند.

Share