رئیس مجمع نمایندگان گیلان خبر داد

واگذاری راه‌آهن رشت به آستارا به پیمانکاران چینی

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از احداث ساختمان اداری سایت نفتی خزر در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: حمایت از بخش‌های چای، برنج، توتون و دیگر موارد مربوط با منافع ملی گیلان از مشترکات نمایندگان است.

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس  از رشت، ناصر عاشوری در جمع خبرنگاران با ابراز ناراحتی از برکناری وزیر بهداشت، اظهار کرد: خانم دستجردی تنها وزیر زن کابینه احمدی‌نژاد بود و به ‌درستی امور را رسیدگی می‌کرد.

وی با بیان اینکه برکناری وزیر بهداشت اقدام شتابزده و غیر‌قابل پیش‌بینی احمدی‌نژاد بود، افزود: اکنون دولت نیاز به ثبات و آرامش دارد تا چنین تغییرات غیرمنتظره، زیرا بحث دارو و تامین آن یکی از دغدغه‌های جدی دست‌اندرکاران بهداشت و درمان کشور و مردم است.

نماینده مردم فومن و شفت تامین بهداشت و غذای مردم را دو موضوع مهم و اساسی در زندگی مردم خواند و اذعان کرد: این دو مسئله از مقوله‌های امنیتی کشور  و بسیار مهم هستند.

*راه‌آهن رشت به آستارا به پیمانکاران چینی واگذار می‌شود

وی به وضعیت راه‌آهن گیلان اشاره کرد و گفت: فاز نخست راه‌آهن گیلان از قزوین به رشت با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان به میزان ۱۷۰ کیلومتر در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عاشوری اضافه کرد: برای اجرای فاز دوم آن نیز از رشت به انزلی و آستارا در جلسه‌های متعددی با مسئولان راه و شهرسازی مصوب شد تا اجرای این پروژه به صورت فاینانس به یک شرکت معتبر چینی واگذار شود تا کار اجرای پروژه از رشت به آستار نیز آغاز شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ایستگاه راه‌آهن رشت در فلکده احداث می‌شود، افزود: ارتقای منطقه آزاد انزلی، احداث خط ترانزیت شمال به جنوب و تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه گیلان از دیگر اقدام‌های نمایندگان است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از احداث ساختمان اداری سایت نفتی خزر در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: حمایت از بخش‌های چای، برنج، توتون و دیگر موارد مربوط با منافع ملی گیلان از مشترکات نمایندگان است.

*تلفیق دوستان بی‌بصیرت درونی با دشمنان بیرونی مهم‌ترین دغدغه انتخابات است

عاشوری با اشاره به انتخابات سال ۹۲ در کشور، اذعان کرد: انتخابات در ایران یک نوع آزمون برای ملت است و مردم نیز تاکنون از این آزمون سربلند بیرون آمده‌اند و همواره پشت سر نظام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی از طرف جریانات سیاسی وجود دارد که مبادا در مسابقه رسیدن به قدرت برخی از منافع ملی را زیر پا گذاشته و موجب آسیب رساندن به نظام شوند، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری هنوز فتنه‌های بسیاری در راه است زیرا تلفیق دوستان بی‌بصیرت درونی با دشمنان بیرونی از مهم‌ترین دغدغه‌های انتخابات است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد: روشنفکران، اصحاب قلم، دانشگاهیان و سیاسیون با بصریت دینی و سیاسی خود فضا را برای ورود به انتخابات آماده کنند و نباید فراموش شود که هر کس مردم را انتخاب می‌کند باید انتخاب شود.

وی با بیان اینکه متمرکز نبودن قدرت در یک فرد و یا یک جریان روح و اساس قانون کشور ماست، اذعان کرد: در کشور ما هر چهار سال یک‌بار انتخابات برگزار می‌شود تا مردم با علاقه معتمد خود را انتخاب کرده و امور کشور را به دست او بسپارند.

عاشوری با تاکید بر اینکه یارگیری و تعیین کاندیداهای مورد نظر از اکنون تا زمان انتخابات کار درستی نیست و جامعه را دچار استرس و تشویش می‌کند افزود: بنده هنوز تصمیم نگرفته‌ام که از کدام کاندیداها طرفداری کنم.

وی افزود: به نظر بنده همان سه ماه آخر مانده به روز انتخابات فرصت مناسبی برای رسیدگی به این امر است نه اینکه از اکنون مردم را با داشتن مشکلات خود درگیر مسایل انتخاباتی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بدقولی و کم‌کاری برخی از مسئولان را موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد مسئولان متعهد دانست و یادآور شد: امیدواریم نارضایتی مردم در دولت یازدهم از مسئولان به حداقل برسد.

Share