نخستین جشنواره فجر گیلان برگزار می‌شود

  به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه سادات ثابت در نشست ستاد دهه فجر گیلان با اشاره به شیوه‌نامه اجرایی نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی استان، اظهار کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌های مجازی و مکتوب و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای […]

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه سادات ثابت در نشست ستاد دهه فجر گیلان با اشاره به شیوه‌نامه اجرایی نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی استان، اظهار کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌های مجازی و مکتوب و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی و قدردانی از فعالان رسانه‌های مجازی و مکتوب استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره که به تصویب کمیته ارتباطات و ستاد دهه فجر رسیده است، افزود: نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، نقش مردم و اتحاد مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، تاثیرات انقلاب اسلامی در شکل‌گیری بیداری اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهم‌ترین محورهای جشنواره فجر گیلان است.

رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان بلوغ سیاسی رسانه‌های استان در مقابله با فتنه، جریان‌های منحرف و جنگ نرم دشمن را مورد تاکید قرار داد.

*بهره‌گیری از داوران ملی در جشنواره فجر گیلان

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰ نشست تخصصی با موضوع اطلاع‌رسانی دهه فجر و جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی برگزار شده است، گفت: داوری جشنواره مذکور در دو بخش میانی و نهایی اجرایی می‌شود و در بخش نهایی از داوران ملی و با سابقه بهره گرفته می‌شود.

ثابت افزود: به‌زودی فراخوان جشنواره توسط رئیس و دبیر جشنواره اعلام می‌شود و دبیرخانه جشنواره در روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و هیئت اجرایی آن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مستقر می‌شوند.

وی درباره برگزار کنندگان جشنواره فجر، اظهار کرد: نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی گیلان توسط استانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صدا و سیمای مرکز گیلان و واحد استانی سرای روزنامه‌نگاران برگزار می‌شود.

رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان اذعان کرد: با تصویب ستاد دهه فجر گیلان، جشنواره فجر استان با داوران ملی در نیمه نخست اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

به گفته وی، با رای قاطع اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی و با تصویب نهایی در ستاد دهه فجر گیلان، حمید حاذق نیکرو مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به عنوان رئیس جشنواره، هادی طوماری از مدرسان روزنامه‌نگاری و دبیر جشنواره، محمدحسین منسومی مسئول کمیته تبلیغات و قاسم مصفا نیز مسئول دبیرخانه نخستین جشنواره فجر مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی گیلان منصوب شدند.

Share