مهندس جعفرزاده :

مشخص نبودن درآمدها، بهانه دولت در ارائه ندادن لایحه بودجه است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کرد، افزود: برخی از دولتی‌ها مشخص نبودن درآمدها را بهانه‌ای برای ارائه نکردن لایحه بودجه مطرح می‌کنند.

به گزارش دیار میرزا   غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت ‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره ارسال لایحه بودجه به مجلس، گفت: دولت به جای آنکه تکلیف خود را برای ارسال لایحه بودجه به مجلس روشن کند موضوعات کارشناسی بودجه‌ای و خارج از موضوع بودجه را مطرح می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کرد، افزود: با توجه به اینکه لایحه بودجه مبتنی بر دوبخش است دولت می توانست احکام بودجه‌ای سال ۹۲ را در فروردین یا اردیبهشت سال ۹۱ تهیه می‌کرد.

وی در بیان دلایل تقدیم نکردن لایحه بودجه به مجلس، تصریح کرد: برخی از دولت در این زمینه بهانه‌ای مبنی بر مشخص نبودن درآمدها را مطرح می‌کنند در حالی‌که من این بهانه‌ را قبول ندارم چراکه ما سخت‌ترین تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌ و بدترین حالت‌ها را تجربه کرده‌ایم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه کف درآمدی کشور مشخص است، تاکید کرد: می‌توان بر اساس همین درآمد‌ها برنامه‌ریزی‌هایی برای کشور صورت بگیرد چرا که نمی‌توان کشور را بدون برنامه‌ریزی اداره کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه نباید به صورت لحظه‌ای برای برنامه‌ریزی کشور تصمیم گیری شود، ادامه داد: اگر برای کشور برنامه‌ریزی صورت گرفته و بودجه تخصیص پیدا نمی‌کند بسیار بی‌معنی است و اگر برنامه‌ای برای کشور وجود ندارد که بسیار فاجعه‌بار است.

وی با یادآوری برنامه‌ریزی‌های پنج‌ساله توسعه‌ای کشور، توضیح داد: دولت موظف است تا بر اساس برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه و برنامه‌ریزی‌های سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ حرکت کند و متناسب با این اصول برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم، یادآور شد: هنوز زمانی از سوی دولت برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس مشخص نشده است و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی هم مجاز به نوشتن بودجه نیست./

Share