استاندار گیلان در جلسه شورای اداری:

مدیران گیلان از جذب نیروی سفارشی خودداری کنند

جذب نیروی انسانی براساس سفارشات و نفوذها و یا فامیل بازی انجام نشود که اگر این اتفاق بیافتد یک ظلم فاحش و آشکار به نظام و اسلام و نخبگان بوده و شدیدا” از هرکار سفارشی پرهیز کنید و اداره کل بازرسی استانداری بدقت تمامی روند جذب نیرو را رصد خواهد کرد و با متخلفین برخورد قانونی اعمال می شود .

به گزارش دیارمیرزا صبح امروز جلسه شورای اداری استان بریاست مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان برگزار شد .
در این جلسه که آیت ا.. محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری ،معاونین استاندار  و کلیه اعضای شورای اداری استان حضور داشتند . مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان گفت : از ۷۵۰۰ سال پیش تازمان پذیرش اسلام از سوی ایرانیان نفوذ گسترده  تمدن ایرانی نفوذ سرزمینی و بخشی نیز فرهنگی بود و زمانیکه اسلام بطور کامل از سوی ایرانیان پذیرفته شد نفوذ سرزمینی به استیلا تبدیل شد و با وقوع انقلاب اسلامی ایران این نفوذ به سراسر شرق و غرب جهان کشیده شد و امروز در همه جای جهان بحث از اسلام و ایران برسرزبان ها است .

 

وی در همین رابطه افزود : رسیدن به این جایگاه و ثبات در جهان مرهون وجود علمای عظام دینی همچون مرد بزرگی چون امام خمینی (ره) و بعداز ایشان رهبری فرزانه انقلاب اسلامی  امام خامنه ای و شهدای گرانقدر و عزیز ایران اسلامی است .
استاندار گیلان به ایام ا… دهه فجر اشاره کرد و ابراز داشت : تمامی مدیران نسبت به اتمام پروژه های حوزه خود که در این ایام افتتاح می شود توجه خاص و ویژه داشته باشند و در کلیه بخش های عمرانی ، فرهنگی ، اقتصادی دهه فجر فعالانه حضور و عمل داشته باشند وبا دقت و احساس مسئولیت نسبت به رفع مشکلات نیروی انسانی در ادارات  خود اهتمام نمایند .
نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد : مدیران و فرمانداران با کاروان های رسانه ای استان در ایام دهه فجر نیز همکاری داشته باشند .
استاندار به اهمیت توجه به رسانه ها بویژه رسانه های  مکتوب اشاره کرد و بیان داشت : روزنامه های گیلان  دومین رتبه انتشار مطالب خبری را از لحاظ کمیت و کیفیت به عهده دارند و برای افزایش کیفیت به حمایت  نیاز دارند.
وی در همین رابطه اشاره کرد : همانطور که از آنان در ارتباط با خبر انتظار داریم باید به مسائل و مشکلات آنان نیز رسیدگی کنیم تا در این فضای با شور و نشاط  ، حوزه رسانه ای پربارتری را در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی ایجاد کنیم .
وی با اشاره به اینکه فضای کار و تلاش و خدمت به مردم نباید تحت تأثیر انتخابات قراربگیرد گفت : وظیفه همه دستگاهها  اجرایی در این دوران کار کردن است  و باید طوری عمل کنید که کار را در درون سازمان خود تضعیف نکنید ، وظایفمان را با دقت انجام دهیم و تا آخرین روز و دقیقه خدمت به مردم را اصل برخود قرار دهیم .
استاندار گیلان همچنین در خصوص طرح مهر آفرین استخدامی گفت : این طرح با جدیت هرچه تمامتر مدیران باید اجرایی شود ، تبدیل وضعیت کارکنان ، شرایط ایثارگران و سایر موارد را بدقت دنبال نمائید .
وی هرگونه جذب نیروی انسانی براساس سفارشات را خیانت در امانت دانست و ابراز داشت : جذب نیروی انسانی براساس سفارشات و نفوذها و یا فامیل بازی انجام نشود که اگر این اتفاق بیافتد یک ظلم فاحش و آشکار به نظام و اسلام و نخبگان بوده و شدیدا” از هرکار سفارشی پرهیز کنید و اداره کل بازرسی استانداری بدقت تمامی روند جذب نیرو را رصد خواهد کرد و با متخلفین برخورد قانونی اعمال می شود .

 

در ادامه این جلسه آیت ا… حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق گفت : ما در دوران صبر و بصیرت بسر می بریم صبر و بصیرت را باید با هم نگاه کنیم و کارهای که در این زمان بدوش ما است را بدقت انجام داده و در جریان های امروز جامعه دقت کنیم تا جزء مغضوبین و ضالین نباشیم .
وی با اشاره به کارهای خوب انجام شده در دولت دکتر احمدی نژاد گفت : کارهای بسیار خوبی از جمله هدفمند کردن یارانه ها در دولت اجرایی شده است ولی بسیاری از کارهای خوب را نیز سیاه نمایی می کنند .
آیت ا… حائری شیرازی ابراز داشت : یکی از سنگرهای مهمی که اسلام آنرا فتح خواهد کرد علوم انسانی در دانشگاهها است اسلامی شدن دانشگاهها با حجاب و ظواهر آن نیست بلکه با روح کارشناسی شده  ، اسلامی می شود .
وی بیان داشت : آیات قرآنی باید در زندگی بشر وارد شود سرعت ، بزرگی و پیشروی ما در دانشگاهها آنزمانی است که فارغ التحصلان ما ، در مغز و فکرشان مایه های اسلامی و تربیت اسلامی جا گرفته باشد .
این استاد اخلاق بیان داشت : متأسفانه غربی ها  دانشگاههای خود را منهای آخرت برنامه ریزی کرده اند و دانشگاههای کل عالم را منهای دنیا و آخرت برنامه ریزی می کنند ، ما نباید همانند آنان رفتار کنیم و لذا باید هرچه سریعتر ، سنگر علوم انسانی و سایر علوم دردانشگاها اسلامی شود .

 

در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام شفیع زاده نماینده ولی فقیه در سپاه استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، حجت الاسلام والمسلمین یاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و خانم طیبه بزرگی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در خصوص کارها و عملکردهای فرهنگی حوزه مرتبط خود گزارش ها یی را بیان کردند .

Share