بائوج لاهوتی‌ :

متخصصان داخلی توانایی ساخت هواپیما‌ را دارند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه گام موثر و مهم در راستای خود‌کفایی در صنایع هواپیمایی و هواپیما‌سازی در کشور آغاز شده است، تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد در آینده نزدیک ساخت هواپیمای کاملا ایرانی انجام شود چرا که متخصصان داخلی توانایی ساخت هواپیما‌ را دارند.

واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور با مشکل نبود خدمات زیرساختی ضروری مواجه هستند

به گزارش دیار میرز مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت، درباره اظهارات جدید مدیر عامل سازمان صنایع هوایی مبنی بر راه‌اندازی خط تولید هواپیمای بزرگ مسافر‌بری ایرانی تا ۲ سال آینده، تاکید کرد: این گام موثر و مهم در راستای خود‌کفایی در صنایع هواپیمایی و هواپیما‌سازی در کشور آغاز شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هواپیمای ایران ۴۰ که طبق قرارداد مشترکی میان ایران و اوکراین در کشور در حال ساخت است، در این مسیر قابل ارزیابی است چرا که تمام کارکنان و سازندگان این هواپیما نیز ایرانی هستند و حدود ۶۰ درصد لوازم و تجهیزات برای هواپیما‌سازی نیز تولید داخل است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک در ۴۰ درصد باقیمانده که صنایع مونتاژ است، به خود‌کفایی برسیم.

وی یادآور شد: ساخت هواپیما‌ها و صنایع هوایی داخلی با کمک متخصصان و دانشمندان ایرانی به بی‌نیازی و خود‌کفایی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه استراتژیک می‌انجامد و به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای خرید هواپیما یا قطعات آن، درآمد‌های ملی صرف تولیدات داخلی می‌شود.

لاهوتی، با بیان اینکه به تحریم‌ها می‌توان به عنوان فرصت نگریست، گفت: اگر چه تحریم‌ها ممکن است مشکلاتی در کشور ایجاد کند، اما جنبه‌های مثبتی دارد چرا که منجر به خود‌کفایی ایران در زمینه‌های مختلف می‌شود و جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر دانش و توانمندی متخصصان ایرانی، مسیر تعالی و پیشرفت را می‌پیماید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر این اساس باید بستری فراهم شود تا نخبگان و صاحبان تخصص در این فضا بتوانند دانش و قابلیت‌های خود را به جهانیان نشان دهند و تحریم‌ها یا مشکلات را دور بزنند تا نیاز‌های کشور در داخل تامین شود.

منوچهر منطقی، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی از راه‌اندازیخط تولید هواپیمای بزرگ مسافر‌بری ایرانی تا ۲ سال آینده در کشور خبر داد.

Share