آیت الله سید احمد خاتمی:

فتنه‌گران دست از فتنه برندارند به اسم رسوا می‌کنیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن در فتنه جدید با تحریم درصدد آشوب و هرج و مرج در کشور است، گفت: اگر فتنه‌گران سال ۸۸ همچنان به فتنه خود ادامه دهند با بردن نام، آن‌ها را رسوا می‌کنیم.

به گزارش دیارمیرزا به نقل  از خبرگزاری فارس از بابل، آیت الله سید احمد خاتمی بعداز ظهر امروز در همایش گفتار ماه در سازمان تبلیغات مازندران در بابل اظهار داشت: از ویژگی‌های مهم فتنه ۸۸ مقابله با ستون فقرات نظام اسلامی یعنی ولایت بود و دشمنان می‌خواستند ولایت فقیه نباشد، آن‌ها تا سال ۸۸ خمیازه کشیدند تا حکومت را به دست گیرند اما ناکام ماندند.

وی افزود: فتنه‌گران درصدد مقابله با اسلام ناب محمدی و سیدالشهدا بودند، نمی‌گویم سران فتنه می‌خواستند سفره اسلام را از این کشور جمع کنند ولی می‌گویم بستری فراهم کردند که دشمنان اسلام و اهل بیت بر سر این سفره نشسته و آن‌ها خط خود را جدا نکردند.

خاتمی تصریح کرد: ویژگی دیگر فتنه ۸۸، کودتای مخملی تمام عیار بود و مهم‌ترین مشخصه این کودتا مقابله و سرکوبی با نظام حاکم، استفاده از رنگ مخصوص به عنوان شعار، بی‌اعتبار کردن نهادهای قانونی، قراردادن نهادهای بدلی مثل کمیته صیانت آراء و استفاده از شعار تقلبی است.

وی بیان داشت: به وحدت رسیدن ضدانقلاب‌ها چه دشمنان داخلی و چه خارجی، به میدان آمدن قدرت رسانه‌ای دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی، استفاده ابزاری از مقدسات و به صحنه آمدن ریزش‌ها از دیگر ویژگی مهم فتنه ۸۸ بود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری اذعان داشت: فتنه ۸۸ فتنه کوری بود که هنوز برای برخی کور مانده است، هنوز فرماندهان هشت سال دفاع مقدس اظهار می‌کنند این هشت ماه از هشت سال دفاع مقدس برای ما سخت‌تر بود.

وی بیان داشت: گرفتاری این فتنه بی‌توجهی برخی از خواص بود که ماجرا را نمی‌فهمیدند که الان نیز همین گونه است، هنوز عده‌ای نمی‌فهمند و می‌گویند چرا ایران این همه در سوریه سرمایه‌گذاری کرده و از بشار اسد حمایت می‌کند.

خاتمی افزود: حمایت ایران از سوریه مبنا دارد زیرا سوریه اردوگاه دنیای استکبار شده و دشمن در آنجا نیرو پیاده می‌کند و دلیل آن هم مقابله با ایران، حزب الله لبنان و حزب مقاومت است، اگر دنیای استکبار در سوریه موفق شود جای بعدی آن عراق و بعد ایران است.

عضو هیئت ریئسه مجلس خبرگان رهبری  گفت: اگر چه به فرموده مقام معظم رهبری هر دشمنی که فکر حمله به کشور باشد دندان او را در دهان خورد خواهیم کرد اما بدانید با سقوط سوریه امکان نزدیکی دشمن به مرزهای کشور نزدیک‌تر خواهد شد و هدف ما در حمایت از سوریه گذشته از قضیه دینی و اعتقادی حفظ منافع ملی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حضور هشت ساله مردم در دفاع مقدس، نظام اسلامی را در عرصه تجاوز بیگانه برای همیشه بیمه کرد و دشمنان فهمیدند ایران از یک وجب خاکش نخواهد گذشت، حضور مردم در حماسه ۹ دی، انقلاب را در عرصه تهاجم داخلی بیمه کرد و دشمنان فهمیدند که با یک ملت بصیر و آگاه مواجه هستند.

خاتمی به ویژگی‌های مهم ۹ دی اشاره و تصریح کرد: خودجوش بودن حماسه مردمی، وجود انگیزه مقدس همانند سال ۵۶ و۵۷، بصیر بودن مردم تجلی بالاترین نوع ولایت‌مداری بود.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم با بصیرت از بسیاری از خواص جلوتر بودند، بیان داشت: مردم به صراحت ، فتنه‌گران را به اسم نفرین می‌کردند، عده‌ای می‌گویند این عمل خوبی نبود اما من می‌گویم خوب بود، کسانی که در عرصه تعریف از امام راحل شتاب دارند اما در عرصه تبعیت با دشمنان ولایت رفیق هستند، ۹ دی حماسه خداپسندانه و ماندگاری بود که باید همانند دیگر حماسه‌ها زنده بماند و به نسل بعدی منتقل شود.

خاتمی نسبت به فتنه جدید در آینده هشدار داد و گفت: کسانی که فکر می‌کنند دشمن دست از شیطنت برداشته خطا است بلکه زخمش کهنه‌تر و عمیق‌تر شده چون ناکام مانده است.

وی با اشاره به اینکه ناامید کردن مردم از نظام و سیاه‌نمایی فتنه جدید فتنه‌گران در آینده نزدیک است، افزود: رسانه‌های صهیونیست و برخی بی‌بصیرت‌ها می گویند ایران در خزان به سر می‌برد اما این طور نیست ایران در اوج اقتدار و عظمت است زیرا شاخصه موفقیت هر کشور رشد علمی اوست که کشور ما توانسته در بسیاری از موارد علمی، هوا و فضا و پزشکی سرآمد باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه فتنه آینده را ولایت‌ستیزی‌ها رقم می‌زنند، تصریح کرد: فتنه آینده با التهاب و به آشوب کشیدن جامعه رقم می‌خورد، هر کس تا زمان انتخابات رفتار و گفتار التهاب‌آمیز داشته باشد خائن به انقلاب است، گاه ولایت‌ستیزی در پوشش حمایت از ولایت جلوه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران اذعان داشت: اگر فتنه‌گران دست از فتنه برندارند آن‌ها را به اسم رسوا می‌کنیم، فتنه گذشته را حرکت مردم در مسیر ولایت خنثی کرد و مطمئن باشند فتنه آینده را نیز ناکام خواهند گذاشت.

خاتمی افزود: بابل شهر دارالمومنین همیشه برای ما بزرگ و باعظمت بود و تعبیر قم مازندران کاملا مطابق با واقعیت است چرا که مرحوم آیت الله هادی روحانی نماینده فقید رهبری شخصیت بزرگوار، متقی، عالم، ساده‌زیست ولایی و بزرگی که با تمام وجود معتقد به ولایت و تقویت ولایت بود زینت این شهر محسوب است.

خاتمی بیان داشت: حوزه علمیه بابل از مفاخر حوزه‌های ما در سراسر کشور هم از نظر کمی و هم کیفی است.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران از حیث فراوانی طلاب در ردیف اول در بین کل استان‌های کشور است، تصریح کرد: بابل به عنوان یکی از حوزه‌های کاملا ممتاز کشور با داشتن ۳ هزار طلاب از حیث فراوانی طلاب و همچنین از حیث کیفیت بالای تدریس که تا درس خارج در این جا تدریس می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

Share