آیا این واقعه ایجاد می شود؟

شایعه برکناری معاون اول و دو تن از وزرا قوت گرفت

غلامحسین الهام که مدتی به دلایل نامعلوم و شاید استراتژیک ظاهرا از سایه لطف احمدی نژاد محروم بود، ماه قبل بعنوان سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد

به گزارش دیار میرزا به نقل از  صراط  – بعد از آنکه مدتی قبل احمدی نژاد اقدام به برکناری وزیر ارتباطات و انتصاب نیکزاد بعنوان سرپرست این وزارتخانه کرد کسی به ذهنش هم خطور نمیکرد که اقداماتی از این جنس بعنوان یک سریال طراحی شده از سوی دولتیها در دستور کار باشد ، اما وقتی چند روز قبل مرضیه وحید دستجردی که تنها وزیر زن کابینه احمدی نژاد محسوب می شد به یکباره عزل شد ، فرضیه سریالی بودن چنین اقداماتی قوت کرد .
غلامحسین الهام که مدتی به دلایل نامعلوم و شاید استراتژیک ظاهرا از سایه لطف احمدی نژاد محروم بود، ماه قبل بعنوان سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شد ، هنوز چند روزی از ماجرا نگذشته بود که وی بعنوان معاون احمدی نژاد هم انتخاب شد، ولی این پایان محبت های رئیس جمهور به یار دیرینش نبود ، چرا که دیروز سومین مسئولیت کلیدی و مهم هم به الهام واگذار شد و با حکم محمود احمدی نژاد وی بعنوان نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما منصوب شد.
البته ناگفته نماند که پیش ار این آقای الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور هم بوده اند .
در این احوالات از گوشه و کنار خبر می رسد دومینوی برکناری وزرا و مقامات ارشد کابینه همچنان ادامه دارد و گویا قرار است ترکیب کابینه، در این چند ماهه باقی مانده از عمر ریاست جمهوری احمدی نژاد به کلی تغییر پیدا کند.
در این شرایط نماندگان مجلس شورای اسلامی که با رای اعتمادشان به کابینه مشروعیت می دهند ، بارها و بارها مخالفتشان را با عزل و نصب های این چنینی در کابینه اعلام داشته اند و حتی با وجود بروز اشتباهات فاحش مدیریتی از سوی برخی وزرا نمایندگان ترجیح می دهند پیگیر استیضاح نشوند تا دولت در این ایام کوتاه باقی مانده بدون چالش کار را به اتمام برساند.
در شرایطی که علی نیکزاد مسئولیت سنگین دو وزارتخانه ادغام شده را بر دوش دارد ، رئیس جمهور در اقدامی حیرت آور وزیر ارتباطات را برکنار می کند و سومین وزارتخانه را به وی می سپارد که این کار با واکنش های منفی بسیاری مواجه شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با صراط ضمن یادآوری امنیتی بودن وزارت ارتباطات از حیث در اختیار داشتن شبکه ارتباطی کشور این کار احمدی نژاد را مردود اعلام می کند.
در ادامه نیز در روزهای اخیر با واگذاری سه مسئولیت مهم به الهام ، زنگ خطر دیگری برای دلسوزان کشور به صدا در آمد ، چرا که چنین اقدامتی می تواند آسیب های بسیاری را در پی داشته باشد.
در واکنش دیگری به سریال رفتارهای غیر منطقی احمدی نژاد ، علی ایرانپور عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نگرانیش را از احتمال عزل برخی وزاری دیگر اعلام می کند و می گوید: “این روزها اخباری در رابطه با احتمال تغییر وزرای جهاد کشاورزی و کشور به گوش می رسد. اما باید به این نکته هم توجه داشت که برنامه های عجیب و غریب و غیرقابل پیش بینی در این دولت زیاد است و هر لحظه باید در انتظار اتفاقات عجیب تر و جدیدتر بود”.

اما از رفتار این روزهای دولت اینگونه برداشت می شود که گویا احمدی نژاد بدنبال چالش در فضای سیاسی کشور است و …
برخی تحلیلگران شرایط احمدی نژاد در ماه های پایانی دولت را به یک بازیکن شطرنج تشبیه می کنند که درست در زمانی که خود را در موقعیت کیش و مات می بیند ، زیر صفحه شطرنج می زند و بازی را به هم می ریزد ، ولی همه باید بدانند اگر با پیگیری ایجاد آنارشیسم و هرج و مرج در فضای سیاسی منافعی را در تخیلاتشان برای خویش ترسیم کرده اند ، سران فتنه در سال ۸۸ نمونه عینی طراحان این نقشه شکست خورده هستند و عاقبتشان اینروزها درس عبرتی بزرگ برای نظاره گران خواهد بود .
شخصیت های سیاسی باید با مدنظر قرار دادن رخدادهای تاریخی ، بدنبال تجربه شکست های دیگران نباشند که اگر با دیدن ناکامی های بازیگران تاریخ همچنان بر مسیرغلطشان اسرار ورزیدند  پس باید آماده پذیرفتن هزینه های آن هم باشند.

Share