آشتی‌ناپذیری با استکبار ویژگی مهم ملت ایران است

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارسی از رشت، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم مردم این شهر در گرامیداشت حماسه بزرگ ۸ دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) را تسلیت گفت. وی روز ۸ دی را دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی دانست […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارسی از رشت، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم مردم این شهر در گرامیداشت حماسه بزرگ ۸ دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت فرا رسیدن اربعین حسینی (ع) را تسلیت گفت.خبرگزاری فارس: آشتی‌ناپذیری با استکبار ویژگی مهم ملت ایران است

وی روز ۸ دی را دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی دانست که در تاریخ انقلاب اسلامی مانند بزرگ زرینی می‌درخشد و اظهار کرد: حماسه ۸ و ۹ دی مانند ضربه شمشیر علی (ع) که موجب گسترش اسلام شد، عمل کرد.

حماسه ۸ و ۹ دی مانند ضربه شمشیر علی (ع) عمل کرد

این مسئول با بیان اینکه دشمن برای انحراف مردم ایران سرمایه‌گذاری کرده بود، تصریح کرد: دشمن می‌خواست اسلام و ولایت، شرافت و عفت را از زنان و مردان ما بگیرد و در این راه تمام اهل کفر، نفاق، انحراف، و فرقه‌های ضد اسلامی را متحد کرده بود.

وی ادامه داد: دشمن برخی خواص را فریب داده و تعدادی دیگر را وادار به سکوت کرده بود و با تمام قدرت به صحنه آمد و همه تصور می‌کردند دوران ولایت‌مداری به پایان می‌رسد اما مردم با حضور در حماسه ۸ و ۹ دی ضربه‌ای دیگر به دشمن وارد کردند که مانند ضربه شمشیر علی (ع) بود.

روحانی، حماسه ۸ و ۹ دی مردم را موجب ناامیدی و یاس دشمن نامید و اذعان کرد: دنیا دریافت که مردم ایران ملت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در ۸ و ۹ دی یک آری و لبیک دیگر به رهبر گفتند، خاطرنشان کرد: همین امر فتنه را خنثی کرد و ملت به دشمنان استکبار «نه» گفتند و این امر فصل‌‌الخطاب بود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ملت ایران را آگاه و با بصیر خواند و اذعان کرد: امام خمینی (ره) از سال ۴۲ ملت ایران را آگاه و بصیر کرده بود و اکنون مردم با پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی تحریم اقتصادی و گرانی و تورم را تحمل می‌کنند.

روحیه آشتی‌ناپذیری ملت ایران با استکبار

وی ملت ایران را وفادار به انقلاب خواند و گفت: آشتی‌ناپذیری با استکبار از ویژگی‌های مهم ملت ایران است و اینکه مردم اهل سازش نیستند.

روحانی، حضور مردم در صحنه را از درس‌های ۸ و ۹ دی نامید و یادآور شد: حضور در صحنه از خواسته‌های امام (ره) بود و این حضور حماسی می‌تواند کشور را بیمه کند.

این مسئول پیروی از ولایت و رهبری را از جمله درس‌های ۸ و ۹ دی نامید و تصریح کرد: پیروی از ولایت بسیار مهم بوده و ولایت حافظ استقلال کشور است.

وی درس دیگر حماسه ۸ و ۹ دی ر ا بصیرت و آگاهی خواند و افزود: مردم در خلق حماسه ۸ و ۹ دی بصیرت کامل داشتند و توانستند به درستی حق را از باطل تشخیص دهند.

روحانی دوری گزیدن از فسادهای اخلاقی و مالی را موجب دوری فاصله انسان از خطاها دانست و اذعان کرد: خداوند انسان با تقوا را هدایت و راهنمایی می‌کند.

ترفند جدید دشمن برای انحراف اسلام و انقلاب

وی به انحراف کشاندن اسلام و انقلاب را از نقشه‌های دشمنان نامید و متذکر شد: دشمن دیروز با سیاست‌بازی به صحنه آمد و امروز نقشه دیگری را به اجرا درآورده و می‌خواهد اسلام و انقلاب را به انحراف بکشاند.

رئیس بنیاد تاریخ‌‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به ترفند دشمن در بیان مکتب ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: کسانی که اسلام ایرانی را عنوان می‌کنند محکوم هستند و مردم آنها را کنار می‌زنند.

وی اذعان کرد: دشمن تلاش می‌کند مردم را در مقابل یکدیگر قرار داد و ما می‌توانیم از تاریخ درس بگیریم.

Share