بائوج لاهوتی:

دولت باید به جای دخالت در امور سینما نظارت داشته باشد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، نظارت بر فعالیت خانه سینما را منوط به حمایت از هنرمندان و درک صحیح از هنر آن ها از سوی دولت، دانست و گفت: دولت باید برای هنرمندان چارچوب و الگو تعیین کند و آن‌ها را به سوی پیروی از این الگوها هدایت کند و از هنرمندان برای تولید آثار فرهنگی، هنری ارزشمند و برطرف کردن مشکلاتشان در مراحل ساخت این آثار حمایت کند.

واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور با مشکل نبود خدمات زیرساختی ضروری مواجه هستند

به گزارش دیار میرزا مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعتراض جمعی از سینماگران به نحوه راه اندازی مجدد خانه سینما و اداره آن از سوی دولت، گفت: دولت در این مورد سخت گرفته است، چراکه باید به جایگاه خود بازگردد و اداره برنامه‌های فرهنگی و هنری کشور را به بخش خصوصی واگذار کند و دست بخش خصوصی را برای اداره خانه سینما باز بگذارد تا در چارچوب تعیین شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای عرصه فرهنگ و هنر کشور فعالیت کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، نظارت بر فعالیت خانه سینما را منوط به حمایت از هنرمندان و درک صحیح از هنر آن‌ها از سوی دولت، دانست و گفت: معتقد هستم که دولت باید برای هنرمندان چارچوب  والگوتعیین کند و الگوهای کلی را ارایه دهد و آن‌ها را به سوی پیروی از این الگوها هدایت کند .همچنین از هنرمندان برای تولید آثار فرهنگی، هنری ارزشمند و برطرف کردن مشکلاتشان در مراحل ساخت این آثار حمایت کند و برای اینکه از مسیر تعیین شده، خارج نشوند، بر روند فعالیتشان نظارت کند.

احمدرضا گرشاسبی در خصوص فعالیت مجدد خانه سینما و بازگشت دوباره آن گفت: با بازگشت خانه سینما به شرطی موافق هستیم که دولت دخالتی در خانه سینما نداشته باشد و نظارت از دور صورت بگیرد. هر صنفی دارای اتحادیه است، به همین منظور زمانی که خانه سینما پاتوق فرهنگی باشد، نبودن آن بهتر از بودنش است.

Share