ندیمی :

درشرایط امروز برای فاز دوم هدفمندی آمادگی لازم وجود ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اظهارات رییس جمهور مبنی بر این که هدفمندی یارانه ها باید در طی یک سال اجرا می شد، گفت: اجرای یک ساله هدفمندی ویران کردن کشور بود و مجلس به خود اجازه نمی دهد تا تصمیماتی در کشور اجرایی شود که سرمایه های این سرزمین را از بین ببرد.

ندیمی

به گزارش دیار میرزا به نقل از خانه ملت :

ایرج ندیمی گفت:این که هدفمندی یارانه ها را طی یک سال اجرا می کردیم به این معنا است که طی یک سال باید قیمت نفت را به قیمت عمده فروشی خلیج فارس می رسانیدم.

نماینده مردم سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:  این مسئله به این معنی بود که در حال حاضر باید به تناسب هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار ، نفت و بنزین و آب و  با این تناسب تعریف می‌کردیم که این مسئله صد در صد فروپاشی اقتصاد بوده و عملی نبود.

وی تاکید کرد:در این راستا مطرح شد که  اجرای ۵ ساله می تواند از این دست از مشکلات تا اندازه ای جلوگیری کند اگر چه از نگاه من ۵ سال هم برای اجرای هدفمندی مناسب نبود و باید زمان بیشتری برای آن گذاشته می شد.

ندیمی در خصوص یارانه های نقدی نیز تاکید کرد: اگر قرار بود که این قانون یک ساله اجرا شود منابع به صورت نقدی یک دفعه  در اختیار مردم قرار  می گرفت و منابع به سمت صنعت و تولید و خدمات سوق داده نمی شدو به سمت هزینه‌های غیر ضروری می رفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد:آیا به راستی حق داریم تا سرمایه های ملی خود را نابود کنیم؟ اجرای یک ساله هدفمندی ویران کردن کشور بود و مجلس به خود اجازه نمی دهد تا تصمیماتی در کشور اجرایی شود که  سرمایه های این سرزمین را از بین ببرد.

وی ادامه داد:تورم، نقدینگی و ضریب تکاثری واقعیاتی هستند که در اقتصاد نمی توان از آن به راحتی گذر کرد .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد:. درشرایط امروز برای فاز دوم هدفمندی نیز آمادگی های لازم وحداقلی وجودندارد/

Share