مقام معظم رهبري

حرکت عظیم ۹دی حجت را بر همه تمام کرد

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه ماندگار نهم دی یوم الله نهم دی ماه سال ۸۸ نقطۀ عطف حضور ولایی مردم ایران در پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی است. روزی که حماسه ای درخشان از غیرت دینی و حب ائمه اطهار(ع) در آن تجلی یافت و عاشورائیان سراسر کشور، […]

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه ماندگار نهم دی

یوم الله نهم دی ماه سال ۸۸ نقطۀ عطف حضور ولایی مردم ایران در پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی است. روزی که حماسه ای درخشان از غیرت دینی و حب ائمه اطهار(ع) در آن تجلی یافت و عاشورائیان سراسر کشور، در اقدامی خودجوش به خیابانها آمدند تا بساط فتنه گران و حرمت شکنان ساحت مقدس عاشورای حسینی را برچینند. عظمت حضور مردم در این روز بیاد ماندنی نشانه ای دیگر از بصیرت ملت بزرگ ایران بود که دشمنان نظام مقدس اسلامی را مأیوس ساخت و چشم فتنه را برای همیشه کور ساخت. در آستانۀ چنین حرکت سراسری ، ملت همیشه در صحنۀ گیلان با درک موقعیت حساس و شناخت درست از زمان، یک روز زودتر از سایر استانها در هشتم دی ماه به خیابانها آمدند تا دسیسه های حرمت شکنان عاشورا و سردمداران فتنه را محکوم نمایند. مردم فرهیختۀ استان گیلان در هشتم دی ماه با حرکت خودجوش خود و در نهم دی ماه نیز همگام با نهضت سراسری، عَلَم مبارزه علیه دین ستیزان منافق را بلند نمودند و طلایه داران بصیرت نام گرفتند.در حماسۀ ماندگار هشتم دی برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات مردم گیلان ثبت و ضبط گردید تا برای همیشه، تاریخ گواهی دهد که در این استان ولائی و ایران اسلامی جریان نفاق و فتنه جایگاهی نخواهند داشت. از این رو حماسه ماندگار نهم دی فصلی درخشان برای ملت مسلمان ایران و هشتم دی نیز افتخاری مضاعف برای باورمندان ولایی استان گیلان محسوب می شود. شعارهای دشمن شکن مردم استان گیلان در دی ماه سال ۸۸ فریادی بلند از حقیقت طلبی آحاد مردم کشورمان بود تا ارادۀ ملت در تأسی از ولایت را نمایان سازد. اراده ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای تأکید بر حفظ و پاسداری آن دارند. و در سالروز حماسه هشتم دی ماه در دیدار با جمعی از مردم گیلان فرمودند «روز هشتم دی ماه مردم گیلان این آگاهی را، این بصیرت را، این عزم را، این احساس نیاز به حضور در صحنه را زودتر از دیگران نشان دادند، اینها را باید حفظ کرد. سرمایه های اساسی یک ملت همین چیزهاست که نشانۀ بصیرت ، نشانۀ عزم، نشانۀ بیداری و آگاهی است، اینها را باید نگه داشت»
بی تردید تحسین رهبر معظم انقلاب اسلامی از بصیرت مردم گیلان به منزلۀ چراغ راهی است که در طول تاریخ می تواند الگویی مناسب در جهت تداوم و هوشیاری همراه با تبعیت از ولایت فقیه باشد.
شورای هماهنگی تبلغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت حماسۀ تاریخی هشتم و نهم دی ماه سال ۸۸، روز بصیرت انقلابی ملت گیلان و مردم ایران، حضور درخشان ملت مسلمان و همیشه در صحنه را نشانۀ اعتقاد راسخ آنان به ولی امر مسلمین، و ارزشهای والای انقلابی مردم این سامان می داند.
در سالروز این حماسۀ گرانقدر همایش ویژه ای، رأس ساعت ۳۰/۹ صبح روز جمعه هشتم دی ماه در میدان شهدای ذهاب شهر رشت برگزار می گردد. از ملت آگاه و غیرتمند گیلان برای حضور در این مراسم بزرگ دعوت به عمل می آید.

Share