تاکید شهردار رشت بر داشتن رویکرد توسعه ای مناطق پنج گانه شهرداری رشت

شهردار رشت بر داشتن رویکرد توسعه‌ای در مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت تاکید کرد. دکتر «محمدعلی ثابت‌قدم» شهردار کلانشهر رشت در مراسم افتتاح ساختمان منطقه ۵ شهرداری رشت با اشاره به  موضوع مهم تمرکززدایی، اظهار کرد: تمرکززدایی تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت‌های شهروندان در انجام فعالیت‌ها دارد. وی از دلایل اصلی راه‌اندازی این مجموعه را کاهش […]

شهردار رشت بر داشتن رویکرد توسعه‌ای در مناطق پنج‌گانه شهرداری رشت تاکید کرد.
دکتر «محمدعلی ثابت‌قدم» شهردار کلانشهر رشت در مراسم افتتاح ساختمان منطقه ۵ شهرداری رشت با اشاره به  موضوع مهم تمرکززدایی، اظهار کرد: تمرکززدایی تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت‌های شهروندان در انجام فعالیت‌ها دارد.
وی از دلایل اصلی راه‌اندازی این مجموعه را کاهش بار ترافیکی عنوان کرد و گفت: انجام امور مربوط به شهرداری از جمله واریز کردن عوارض و … زمان زیادی را از شهروندان تلف می‌کند که با این افتتاح از اتلاف زمان جلوگیری و همچنین به اقتصاد شهری کمک می‌کند
ثابت‌قدم ادامه داد: همچنین شهروندان با کاهش تعداد ارباب‌رجوع به واسطه تمرکز مجموعه، خدمات بهتری دریافت می‌کنند و همچنین با برقرار کردن ارتباط بهتر مردم با شهرداری منطقه، شاهد افزایش فعالیت‌های مدیریت شهرداری در حوزه کار خود خواهیم بود.وی گفت: با افزایش مناطق در شهرداری ارتباط بین سازمان‌ها از جمله سازمان پارک‌ها، سازمان تاکسیرانی و … در محدوده جغرافیایی از لحاظ کیفی مطلوب‌تر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم در نواحی رویکرد توسعه داشته باشیم، گفت: ما چند ناحیه را به محدوده شهرداری اضافه کردیم تا بر مبنای همان رویکرد، کارهایمان را به حوزه شهرداری انتقال دهیم. اگر نظام تقسیم کار را در شهرداری درست انجام دهیم خیلی از مباحث‌ مربوط به شهرداری، متمرکز و شفاف‌سازی می‌شود.
ثابت‌قدم تصریح کرد: قطعا رویکرد ما انتقال تجربه مفید از نسل گذشته به نسل آینده است.

در ادامه این مراسم «محمود مباحی» رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: در سال ۸۶ بودجه تصویب شده ما ۳۰ میلیارد تومان بود که ۱۰ میلیارد غیرنقدی و ۲۰ میلیارد نقدی بوده اما امروز این بودجه به ۲۰۰ میلیارد که ۱۵۰ میلیارد نقدی و ۵۰ میلیارد غیرنقدی افزایش یافته که حاصل تلاش همه اعضای شهرداری، مدیران و مسئولین است

وی در خصوص شناخت مردم نسبت به شهرداری در گذشته گفت: در گذشته مردم خدمات شهرداری را جمع‌آوری زباله، نظارت بر ساخت و سازها و فضای سبز می‌دانستند ولی امروزه دیدگاه‌ها  نسبت به شهرداری تغییر کرده است بطوریکه شهرداری در مباحث مربوط به آسیب‌های فرهنگی، بهداشت، محیط زیست و … پاسخگوی نیاز مردم است.
مباحی ادامه داد: در سال ۸۵ شهرداری از نیروهای سطح کارگر و دیپلم بوده ولی امروز تعداد افراد تحصیلکرده در شهرداری افزایش یافته است به‌طوریکه در شهرداری منطقه ۵ بالغ بر ۵۰ پرسنل فعالیت می‌کنند که اکثرا کارشناسی ارشد هستند.
همچنین در پایان این مراسم مهندس شیرزاد شهردار منطقه ۵ رشت گفت: در حال حاضر همکاران ما در منطقه ۵۰ نفر هستند، این منطقه به مساحت ۴۵۰۰ هکتار، ۳ ناحیه و ۱۱ محله را شامل می‌شود
وی گفت: گستردگی فعالیت‌های صنعتی و ورودی شهر رشت از سمت تهران از جمله ویژگی‌های بارز این منطقه است. همچنین استقرار مسکن مهر و شهر صنعتی رشت در حریم قانونی این منطقه  از ویژگی دیگر آن است.
شیرزاد در پایان از تلاش همکاران جهت راه‌اندازی این منطقه تشکر و قدردانی کرد
Share