بلوار «پروفسور مجید سمیعی» در رشت رونمایی شد

  به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس  از رشت، بلوار پروفسور مجید سمیعی از مفاخر علمی جهان و رئیس فدراسیون جهانی انجمن مغز و اعصاب بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای‌شهر و جمعی از مردم […]

 

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس  از رشت، بلوار پروفسور مجید سمیعی از مفاخر علمی جهان و رئیس فدراسیون جهانی انجمن مغز و اعصاب بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از جمله استاندار گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای‌شهر و جمعی از مردم رشت در محله پل‌طالشان رشت افتتاح شد.

بلوار پروفسور مجید سمیعی در منطقه جنوبی شهر و از مسیر پل‌طالشان رشت تا بیمارستان فوق‌تخصصی ۴۰۰ تخت‌خوابی پروفسور سمیعی واقع در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه دارد.

به گزارش فارس، پروفسور مجید سمیعی پیش از افتتاح این بلوار به همراه برخی از مسئولان استانی از روند احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی فوق‌تخصصی مغز و اعصاب رشت بازدید کرد.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن مغز و اعصاب جهان در بازدید از این پروژه با اشاره به ساخت این بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی به نام خود در رشت، اظهار کرد: ساخت این بیمارستان باید خدمات بزرگی را در عرصه مغز و اعصاب به مردم ارائه دهد.

پروفسور مجید سمیعی با اشاره به توانایی‌های بسیار زیاد جوانان ایرانی به ویژه گیلانی، گفت: اگر جوانان می‌خواهند در آینده مورد احترام همگان قرار گیرند باید با اعتقاد و ثبات کامل در جامعه گام بردارند و حضور پیدا کنند.

وی هدف از فعالیت در عرصه جراحی مغز و اعصاب را خدمت به مردم دانست.

به گزارش فارس، پروفسور سمیعی مهم‌ترین اهدافش را آموزش متخصصان ایرانی عنوان کرد و گفت: می‌خواهم تازه‌های پزشکی در زمینه مغز و اعصاب هر چه سریع‌تر به کشور عزیزم ایران منتقل شود.

پروفسور سمیعی، امروزه در تمام کشورهای جهان انجمنی با نام جراحان قاعده جمجمه با عضویت یک‌هزار و ۲۰۰ جراح حاذق را تشکیل داده که هر سال در قالب کنگره علمی جراحی قاعده جمجمه مغز، به صورت ویدیویی آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسور به نمایش گذاشته می‌شود.

جراحان عضو انجمن «قاعده جمجمه» با استفاده از دوربین‌های مدار بسته مستقیما عمل جراحی پروفسور سمیعی را مشاهده می‌کنند و جدیدترین تکنیک‌های پزشکی و جراحی در زمینه مغز و اعصاب را آموزش می‌بینند.

پروفسور سمیعی مجموعه تحقیقات خود را تا کنون در قالب ۱۳ کتاب و بیش از ۲۰۰ مقاله علمی منتشر کرده که یکی از مهم‌ترین مراجع برای جراحان مغز و اعصاب دنیا به شمار می‌رود.

Share