آیت الله قربانی

بصیرت و پیروی از ولایت فقیه مهمترین درس ۹ دی است

امام جمعه رشت گفت: بصیرت، پیروی از ولایت فقیه، دشمن شناسی، آزادگی، بصیرت، دفاع از آرمان های انقلاب، اسلام خواهی و جهاد از مهمترین درس های نهم دی است.

  به گزارش خبرنگار دیار میرزا به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: نهم دی ماه سند سرافرازی ملت عاشورایی، فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی در رو به رو شدن با فتنه ای بس عظیم بود.

وی همچنین اظهارداشت: نهم دی روز ذلت دشمنان و بیداری و بصیرت مردم ایران است که در این روز حماسه ای دیگر در تاریخ این انقلاب رقم خورد.

خطیب جمعه رشت گفت: تفکر و اندیشه دشمن با عوامل داخلی در این روز سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران بود اما آنان از بصیرت مردم غافل بودند.

وی با بیان اینکه بصیرت مردم ایران اسلامی برگرفته از بصیرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است، افزود: آحاد مردم با بصیرتی که از آموزه های دینی و اسلامی بدست آورده بودند با حضور در راهپیمایی های هشتم و نهم دی سال ۸۸ دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

آیت الله قربانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان اظهارداشت: برنامه‌ های دشمن اکنون بر نوجوانان متمرکز شده و تلاش می ‌کند با انواع برنامه‌ ها این قشر را در راهی که خود دوست دارد، قرار دهد.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید با درس خواندن و مطالعه تاریخ و افزایش بصیرت و معرفت خود نسبت به اسلام و انقلاب، دسیسه ‌های دشمنان را ناکام کنند.

امام جمعه رشت در ادامه ضمن گرامیداشت اربعین حسینی گفت: عاشورا یک فرهنگ و حادثه ای عظیم در تاریخ مذهبی ماست و اربعین پاسداشت و تکریم فضیلت های عاشوراست.

وی همچنین جهالت، بی بصیرتی مردم و دنیا طلبی خواص را از عبرت های عاشورا ذکر کرد و یادآورشد: همه باید بیدار وهوشیار باشند که فریب دنیا طلبی را نخورند و مانند یاران با وفای امام حسین (ع) تا آخرین لحظه از رهبر معظم انقلاب حمایت و پشتیبانی کنند.

Share