حمید خصوصی ثانی:

بانک‌ها، اولین مولفه بهبود وضعیت اقتصادی کشورند

اقتصاد باید دانش مبنا باشد و براساس مباحث علمی پیش رود و همه مبانی اقتصاد براساس اصول علم اقتصاد پایه‌ریزی شود تا بدین وسیله بتوانیم در برابر این فشار شدید اقتصادی مقابله کنیم.

به گزارش دیار میرزا : نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در در جلسه شورای بانک‌های این شهرستان گفت: اولین گام در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور بانک‌ها هستند و مدیران بانک‌ها باید توجه داشته باشند که در رفع مشکلات مردم نقش بسزایی خواهند داشت.

حمیدرضا خصوصی عصر روز گذشته در جلسه شورای بانک‌ها که با حضور فرماندار و روسای بانک‌های شهرستان صومعه‌سرا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط شدید تهدید و هجمه شدید اقتصادی دشمن قرار دارد.

وی گفت: در کشورهای دنیا مشکلات اقتصادی اساس و پایه مشکلات سیاسی را رقم می‌زند چراکه مشکلات سیاسی به تنهایی نمی‌تواند در شکستن بدنه نظام کارساز باشند.

خصوصی بیان کرد: مدیران و روسای بانک‌ها علاوه بر یک مسئولیت قراردادی در قبال مردم از هر قشر و فرهنگی نیز مسئول هستند.

وی در ادامه به نقش مهم بانک‌ها در اقتصاد کشور اشاره و اذعان کرد: اولین گام در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور بانک‌ها هستند و مدیران بانک‌ها باید توجه داشته باشند که در رفع مشکلات و معضلات مردم درخصوص تولید، اشتغال و صنعت نقش بسزایی خواهند داشت.

وی با تاکید بر روسای بانک‌ها در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در تامین نیازهای مالی آن‌ها و فراهم کردن تسهیلات افزود: اگر هر مدیر و رییس بانکی در این شهر قانون‌شکنی کند و جوابگوی درست مردم نباشد و در زمینه خدمت به مردم کوتاهی کند درب آن بانک بسته خواهد شد و از ادامه فعالیت باز بماند.

نماینده صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که امروز دشمنان و استکبارگران به جای سیاست اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده تا بدین وسیله مردم کشورمان را از نظام ناراضی نگه دارند لذا باید مسئولین و مردم در حفظ وحدت و انسجام تلاش کرده تا بدین وسیله از فروپاشی نظام جلوگیری کنند.

خصوصی، منشاء پیشرفت و رشد کشور را اقتصاد مبنی بر پایه علم و دانش عنوان و خاطرنشان کرد: اقتصاد باید دانش مبنا باشد و براساس مباحث علمی پیش رود و همه مبانی اقتصاد براساس اصول علم اقتصاد پایه‌ریزی شود تا بدین وسیله بتوانیم در برابر این فشار شدید اقتصادی مقابله کنیم.

وی در پایان بر ارائه گزارش و بیلان‌کاری روسای همه بانک‌ها در موعد مشخص تاکید کرد و افزود: مدیران بانک‌ها موظفند از اعتبارات و تسهیلات بانکی در جهت درست استفاده کرده تا با ارائه گزارش کاری ارتباط آنان با مسئولین بیشتر شود تا مسائل و معضلات سریع‌تر بررسی و حل شود.

Share