اگر قدر نعمت انقلاب اسلامی ایران را ندانیم عذاب الهی نصیب ما می شود

مهندس کیهان هاشم نیا در دیدار اعضای شورای هیأت های مذهبی گیلان با بیان اینکه به واسطه ی انقلاب اسلامی ایران نعمات بی شمار ی نصیب کشورمان شد گفت : ترویج فرهنگ عاشورایی و اهل بیت یکی از این نعمت های بی نظیر است . وی تأکید کرد : هئیت های مذهبی در گسترش این […]

مهندس کیهان هاشم نیا در دیدار اعضای شورای هیأت های مذهبی گیلان با بیان اینکه به واسطه ی انقلاب اسلامی ایران نعمات بی شمار ی نصیب کشورمان شد گفت : ترویج فرهنگ عاشورایی و اهل بیت یکی از این نعمت های بی نظیر است .
وی تأکید کرد : هئیت های مذهبی در گسترش این فرهنگ ناب نقش مؤثری دارند .
استاندار گیلان با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مجال کافی برای بروز و ظهور فعالیت های هئیت های مذهبی بصورت سازمان یافته از سوی حاکمیت وجود نداشت گفت : باید قدر نعماتی که انقلاب اسلامی ایران برای ما فراهم کرده است را بدانیم والاعذاب الهی برما جاری می شود .

مهندس کیهان هاشم نیا با اشاره به شناسایی هزار و ۷۰۰ هئیت مذهبی در گیلان گفت : هئیت های مذهبی در فعالیت ها خود اصل مسجد محوری را فراموش نکنند .
استاندار گیلان همچنین خود جوش بودن ، عدم وابستگی به دیگران و سنتی بودن را از جمله ویژگی های بارز هئیت های مذهبی برشمرد که سبب پایدار ماندن فعالیت های آنان می شود .
حجت الاسلام والمسلمین یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه انسجام هیأت های مذهبی از وظایف این سازمان است گفت : در کنار عزاداری ها ، برگزاری دوره های قرآن آموزی ، احکام و کلاسهای آموزشی مذهبی نیز از جمله برنامه های ما برای تقویت هئیت های مذهبی است .

حسن دقیق روحی مسئول شورای هیأت های مذهبی گیلان نیز در این نشست با ارائه ی گزارشی از فعالیت های این شورا گفت : از هزار و ۷۰۰ هیأت مذهبی شناسایی شده در گیلان هزار و ۲۰۰ هئیت از فعالیت بیشتری برخوردارند .
وی افزود : در مجموع نیز ۵۸۰ هئیت مذهبی در شهرستان رشت فعالیت دارند .
در این نشست همچنین هریک از شرکت کنندگان به نمایندگی از هئیت مذهبی شهرستان خود به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در زمینه ی گسترش فعالیت های هئیت های مذهبی پرداختند .

Share