اموال دیکتاتور سابق تونس به حراج گذاشته شد

اموال و دارایی های متعلق به بن علی دیکتاتور سابق تونس به حراج گذاشته شد. ارزش این دارایی ها ششصد میلیون یورو برآورد شده است. رئیس جمهور مخلوع تونس شیفته زندگی مجلل بود و مجموعه ای از انواع خودروهای مجلل و فرش های گران قیمت و جواهرات گرانبها در اختیار داشت. امروز همه این دارایی […]

اموال و دارایی های متعلق به بن علی دیکتاتور سابق تونس به حراج گذاشته شد. ارزش این دارایی ها ششصد میلیون یورو برآورد شده است.
رئیس جمهور مخلوع تونس شیفته زندگی مجلل بود و مجموعه ای از انواع خودروهای مجلل و فرش های گران قیمت و جواهرات گرانبها در اختیار داشت. امروز همه این دارایی ها به دولت تونس تعلق دارد. صد و هشتاد دستگاه خودروی متعلق به بن علی و بستگانش پس از انقلاب تونس مصادره شده است. پنجاه دستگاه این خودروها بسیار لوکس و گران قیمت هستند. همچنین چندین ویلای بزرگ، تابلوهای گران قیمت و جواهرات همسر بن علی در این حراج فروخته خواهد شد.
در همین حال، حمادی الجبالی نخست وزیر تونس روز شنبه حراج دارایی های ضبط شده بن علی را افتتاح کرد و میهمان هایی از ملیت های مختلف برای دیدن ثروت بن علی در آن حضور یافتند. در این حراجی مجموعه ای از خودروهای خارجی، زیورآلات تزئینی و قدیمی، جواهرات با ارزش، یک خودکار الماس و چند مجسمه طلا به نمایش گذاشته شد.
گفتنی است، زین العابدین بن علی دیکتاتور تونس برای ۲۳ سال رئیس جمهوری تونس باقی ماند و در تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۱۱ در پی موج بیداری اسلامی و اعتراضات گسترده مردم تونس و کشته شدن ده ها نفر از معترضان در حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان ضد دولتی، ابتدا دولت و مجلس را منحل کرد و سپس از قدرت کنار رفت و جای خود را موقتاً به محمدالغنوشی، نخست وزیر سپرد و بعد از کناره گیری از قدرت به همراه خانواده اش به عربستان سعودی گریخت.
شایان ذکر است که تلویزیون دولتی تونس اسنادی منتشر کرد که حاکی از رابطه قوی «زین العابدین بن علی» دیکتاتور مخلوع و فراری تونس با صهیونیست ها و دخالت وی در عملیات های جاسوسی منطقه ای به نفع رژیم صهیونیستی است. براساس اسناد فوق، بن علی در مسائل امنیت ملی کشورهای عربی به نفع اسرائیل دخالت داشته است.
وی زمانی که در دهه هشتاد وزیر کشور بود در بمباران شهر حمام الشط دست داشت. بن علی همچنین در ترور شخصیت های فلسطینی در خاک تونس نقش داشته است. این در حالی است که اخیراً نیز برخی منابع از همکاری نزدیک «لیلی الطرابلسی» همسر زین العابدین بن علی با موساد برای ترور مبارزان فلسطینی خبر داده بودند.
بنابراین گزارش وی و همسرش به جرم اختلاس اموال دولتی در سال ۲۰۱۱ به صورت غیابی محاکمه و به ۳۵ سال حبس محکوم شدند. دیکتاتور تونس همچنین در ماه ژوئن ۲۰۱۲ به جرم تحریک قتل و خشونت علیه مردم به حبس ابد محکوم شد.

Share