استاندار گیلان

اطراف تالاب انزلی مستعد پرورش ماهی است

استاندار گیلان، برطرف کردن مشکلات موجود در استان را نیازمند تفکر و کار مجاهدانه مسئولان ذی‌ربط دانست و افزود: با توجه به منابع استان، رقیب‌های ما در موضوع تولید ملی باید با فاصله زیادی از ما قرار داشته باشند.وی به منابع و ثروت‌های بالقوه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این امکانات و منابع شرایط برای کار و ساختن استان فراهم است اما هنوز با اهداف مورد نظر فاصله زیادی وجود دارد.

کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در جلسه کار گروه بخش کشاورزی استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان، با بیان اینکه باید به موضوع پرورش ماهی در گیلان توجه جدی شود، اظهار کرد: حداقل یک هزار هکتار زمین در اطراف تالاب انزلی شرایط پرورش ماهی را دارد.

 وی با اشاره به اینکه باید کاری کرد تا در گیلان نیروی بیکار وجود نداشته باشد، گفت: گیلان توانایی دارد تا پشتیبان جدی تولید ملی کشور باشد.

 استاندار گیلان، برطرف کردن مشکلات موجود در استان را نیازمند تفکر و کار مجاهدانه مسئولان ذی‌ربط دانست و افزود: با توجه به منابع استان، رقیب‌های ما در موضوع تولید ملی باید با فاصله زیادی از ما قرار داشته باشند.

 وی به منابع و ثروت‌های بالقوه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این امکانات و منابع شرایط برای کار و ساختن استان فراهم است اما هنوز با اهداف مورد نظر فاصله زیادی وجود دارد.

 هاشم‌نیا درباره وضعیت اشتغال‌زایی در گیلان به ویژه در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته حدود ۶۵ هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی در کشور ایجاد که حدود ۵.۷ درصد از این میزان مربوط به گیلان ایجاد است.

 وی با تصریح بر اینکه این میزان اشتغالزایی در بخش کشاورزی گیلان با توجه به نسبت جمعیتی استان در کشور خوب بوده است، افزود: با توجه به شرایط، منابع و امکانات گیلان، با میزان مطلوب اشتغالزایی در بخش کشاورزی گیلان فاصله زیادی وجود دارد.

 استاندار گیلان با تاکید بر استفاده درست از ظرفیت‌ها و منابع استان در انجام کارها و طرح‌ها، متذکر شد: تمام مسئولان استان باید با وجدان کاری بیشتر و با همتی بالاتر به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های صندوق ضمانت استان برای کمک به بخش کشاورزی، اذعان کرد: شرایط گرفتن حدود ۷۰ میلیارد تومان وام برای متقاضیان در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری استان وجود دارد.

 هاشم‌نیا به طرح‌های مختلف کشاورزی و صنعتی موجود در استان اشاره کرد و افزود: امکانات لازم برای اجرای طرح‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در صندوق ضمانت تعاون گیلان موجود است.

 وی شرایط پرداخت وام در این صندوق را آسان خواند و متذکر شد: با امکانات موجود در استان باید به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشیم./

Share