نامه نماینده رشت به رییس جمهور:

آقای رییس جمهور قیمت تضمینی برنج را زودتر اعلام کنید

اختصاصی دیار میرزا: متاسفانه در پنج الی شش سال گذشته دولت محترم هیچگاه قیمت خرید تضمینی را به موقع اعلام ننموده و بعنوان مصداق مثال قیمت تضمینی سال ۹۱ در فروردین ماه اعلام شد که متاسفانه بعلت تعطیلات هیچ رسانه ای فعال نبود و از طرفی دوره خزانه گیری تمام شده بود

اختصاصی دیارمیرزا :مهندس جعفرزاده  نماینده مردم شریف شهرستان رشت طی نامه ای به رییس جمهور درخواست نمود تا دستور دهد قیمت تضمینی برنج در اوایل بهمن ماه به مردم و کشاورزان اعلام شود متن نامه مهندس جعفرزاده بشرح ذیل می باشد :

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد

رئیس محترم جمهور

سلام علیکم

              احتراماً همانطوریکه مستحضرید یکی از راه ‌های خودکفائی برنج افزایش محصول در سطح کشت فعلی با افزایش تولید و استفاده از ارقام پر محصول و خرید تضمینی آن توسط دولت محترم است که اعلام رقم واقعی تضمینی خرید پس از اعمال نرخ واقعی تورم می تواند یک عامل انگیزشی برای کشاورزان محترم می باشد که در بین ارقام سنتی، رقم پر محصول مورد نظر را برای کشت در مزارع خود انتخاب نمایند از طرفی مستحضر میدارد زمان خزانه گیری برنج کشاورزان سه (۳) استان شمالی در هفته اول فروردین می باشد و بهترین زمان اعلام قیمت خرید تضمینی برنج سال آینده هر سال برای کشاورزان دهه اول بهمن ماه سال قبل جهت ایجاد فرصت کامل برای تصمیم گیری و تشویق به استفاده از برنج پر محصول می باشد.

متاسفانه در پنج الی شش سال گذشته دولت محترم هیچگاه قیمت خرید تضمینی را به موقع اعلام ننموده و بعنوان مصداق مثال قیمت تضمینی سال ۹۱ در فروردین ماه اعلام شد که متاسفانه بعلت تعطیلات هیچ رسانه ای فعال نبود و از طرفی دوره خزانه گیری تمام شده بود و کشاورزان تصمیم خود را گرفته و اقدام نموده بودند. و اقدام دیگری میسر نبود.

و افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید تضمینی با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی سال ۹۱ مورد تأیید و پذیرش کشاورزان نبود هیچ تاثیری در ایجاد انگیزش برای کشاورزان ندارد همانطور که ملاحظه شد در سال ۹۱ کشاورزان محصول خود را به دولت نفروختند و دلیل عدم فروش پایین بودن اعلامی نرخ تضمینی بود نه اینکه وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت اعلام می نماید که به دلیل وضعیت خوب بازار کشاورزان محصول خود را به دولت نفروخته اند!؟

از طرفی انتظار میرود که دولت از تکیه بر ارقام منسوخ شده قدیمی برای تعیین قیمت خرید تضمینی پرهیز نماید بدلیل اینکه راهکاری برای کشاورز که مطلع گردد که رقم پر محصول گوهر که کیفیت خوبی دارد شبیه به کدام یک از ارقام قدیمی است؟ وجود ندارد در دولت محترم در اعلام لیست خرید تضمینی سال ۱۳۹۲، بر روی ارقام پر محصول ۱، ۲، ۳ و سفید رود که سالهاست کشت آن در استان های شمالی منسوخ شده قیمت گذاری می نماید. که اقدامی بلا اثر است. در پایان خواهشمند است دستور فرمائید نوع برنج پر محصول هر منطقه پس از بررسی کارشناسی و متناسب با نرخ تورم تعیین و رقم واقعی خرید تضمینی در دهه اول بهمن ماه هر سال برای سال بعد تعیین گردد. بدواً از لطف و عنایت عالی کمال تشکر و امتنان را دارم.

مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

نماینده مردم شریف شهرستان رشت

و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی

Share