آرمان دولت مشارکت حداکثری در انتخابات است

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش استانداران سراسر کشور در تالار پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور با تاکید بر پایبندی دولت بر عهد و میثاق اولین روز خود مبنی بر خدمت به مردم و کار و تلاش خستگی‌ناپذیر در مسیر پیشرفت کشور، گفت: دولت تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری، بر عهد و میثاق خود […]

محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش استانداران سراسر کشور در تالار پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور با تاکید بر پایبندی دولت بر عهد و میثاق اولین روز خود مبنی بر خدمت به مردم و کار و تلاش خستگی‌ناپذیر در مسیر پیشرفت کشور، گفت: دولت تا آخرین لحظه فرصت خدمتگزاری، بر عهد و میثاق خود با ملت پایبند است چرا که معتقد است که برای خدمت به مردم پا به صحنه گذاشته‌ و در این مسیر، روز اول و آخر خدمت تفاوتی برایمان ندارد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه این دولت متعلق ملت، انقلاب و کشور است، اظهار داشت: باید تا آخرین لحظه خدمت، بدون توجه به تحرکات عده‌ای که قصد دارند فضای کشور را به بگومگوهای بیهوده هدایت ‌کنند، مسیر خدمت را ادامه دهیم.

احمدی‌نژاد با تأکید بر حفظ و نهادینه کردن ادبیات خدمت در کشور، گفت: با خدمت بی‌منت و خالصانه می‌توانیم ادبیات قدرت را از کشور خارج و ادبیات خدمت را جایگزین آن کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش رو و اقداماتی که باید در این زمینه صورت گیرد، گفت: هیچ کس در ایران نمی‌تواند برای ملت تصمیم‌گیری کند. مطمئناً ملت ایران هر کسی را که انتخاب کند، بهترین انتخاب است و همه باید به او احترام گذاشته و کمک حال او باشند.

آرمان دولت مشارکت حداکثری در انتخابات

احمدی‌نژاد افزود: آرمان و هدف اصلی دولت برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکتی حداکثری است، چرا که هرگاه دولتی با پشتوانه اکثریت قاطع ملت برگزیده شود، بهتر می‌تواند کشور را اداره کند و اگر پشتوانه مردمی یک دولت ضعیف باشد، مطمئناً در مسیر انجام کارها با مشکل مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور، نیازمند آزاد شدن انرژی عظیمی از مردم است، گفت: زمانی که معادلات داخلی و بین‌المللی با یکدیگر گره می‌خورد، برطرف کردن امور کار بسیار دشواری است و در چنین شرایطی نیازمند تغییر فضای اجتماعی و آزاد شدن انرژی عظیم ملت و راهنمایی آنان هستیم به گونه‌ای که ملت باید راه و مسیری را که باید مسئولان در آن حرکت کنند را نشان دهند که این موجب تغییر فضا، روحیات و معادلات داخلی و بین‌المللی خواهد بود.

انزوای دشمنان با قدرت‌نمایی ملت

رییس‌جمهور تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان شرایط را روز به روز دشوارتر کرده و حلقه‌ها را تنگ‌تر می‌کنند باید ملت قدرت‌نمایی کنند چرا که با قدرت‌نمایی ملت، دشمنان منزوی و گوشه‌گیر خواهند شد.

احمدی‌نژاد گفت: هنگامی که انتخابات پرشور با حضور اکثریت مردم در کشور برگزار شود، دیگر دشمنان و هیچ قدرتی نمی‌تواند بر اراده و حرکت مردم تأثیرگذار باشد و در این صورت حتی معادلات سیاسی در سطح بین‌الملل دست‌خوش تغییر خواهد شد.

انتخابات ایران الهام‌‌بخش است

رییس‌جمهور تأکید کرد: انتخابات در ایران به واسطه اینکه این کشور کانون الهام‌بخشی و تأثیرگذاری بوده و تحولات آن همه دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد دارای اهمیت بوده و در حال حاضر اثرگذاری آن چندین برابر شده است.

احمدی‌نژاد انتخابات را یک ماموریت الهی در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و گفت: مبادا کسی با دغدغه اینکه جایگاه او در آینده چه خواهد بود در این مسیر گام بردارد چرا که ریشه تمام مشکلات از جایی است که در هر کار الهی، خودبینی‌ها به میان می‌آید.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید بر آرمانهای انقلاب، مکتب و ارزش‌های خود توجه داشته باشیم، گفت: باید تلاش کنیم تا فضای انتخابات فضایی پرنشاط، شاداب، انگیزاننده و شفاف باشد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: تردید ندارم انتخاب ملت ایران انتخابی برگزیده و درست است چرا که هنگامی که روح جمعی یک ملت به حرکت در می‌آید هر انتخابی که داشته باشد مطمئناً به نفع کشور و در جهت آرمان‌ها خواهد بود.

تلاش برای ایجاد شغل در کشاورزی

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل ستاد کشاورزی را به منظور حمایت از این بخش از اقدامات دولت دانست که همه عوامل آن فراهم شده و در اختیار استانداران است و گفت: استان‌های مختلف کشور طرح‌هایی در این راستا تعریف کردند که البته چند استان به سقف اعتبارات مد نظر، رسیده است و همه استانداران باید تلاش کرده و در جهت ارائه طرح‌ها و عملیاتی کردن آنها برنامه‌ریزی کنند.

احمدی‌نژاد افزود: انتظار این است که استانداران بتوانند سقفی که در بخشی از حوزه کشاورزی پیش‌بینی شده را انجام داده و بیش از ۳۰۰ هزار شغل ایجاد کنند.

رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم مراقبت در هزینه‌ها و هدر رفت منابع با کنترل و نظارت دقیق، گفت: باید استانداران مراقبت کنند که منابع موجود در جهت توسعه کشاورزی، صرفاً برای خرید ماشین‌آلات هزینه نشود بلکه باید به سمت ساماندهی کشاورزی، سوق یابد چرا که نمی‌خواهیم صورت‌سازی کنیم بلکه واقعاً قصد داریم در صحنه عمل اتفاقات ملموسی رخ دهد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و برنامه‌هایی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در زمینه ساماندهی نیروهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار خود دارد، گفت: در هفت سال گذشته اگر نیروی انسانی ثابت در دستگاه‌های اجرایی را در نظر بگیریم، غیر از نهادهایی که به آن اضافه شدند، خواهیم دید که دستگاه‌های اجرایی ۲۵ درصد کاهش نیروی انسانی داشته‌اند منتها با توجه به اینکه سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر در کشور بازنشسته می‌شوند باید این میزان جبران شود که در این راستا در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اقداماتی طراحی شده و زحمات زیادی در مسیر اجرایی شدن این اقدامات به انجام رسیده است.

جذب نیرو براساس عدالت و شایستگی

رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت حل هر چه سریعتر رفع مشکلات استخدامی نیروهای قراردادی و شرکتی در دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: مسایل مربوط به حوزه استخدامی به لحاظ تنوع و پیچیدگی، شرایط خاصی را دارد مسئولین مربوطه باید توجه داشته باشند موارد موجود در جهت جذب نیرو، عادلانه، دقیق و براساس شایستگی‌ها سنجیده شود و همه کسانی که نقشی در این کار دارند باید مراقب باشند که حق مردم ضایع نشود چرا که وقتی حق کسی آسیب ببیند، جبران آن بسیار دشوار است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: استانداران باید برنامه‌ای ۶-۷ ماهه برای انجام این کار در استان‌های محل خدمت خود تدوین کنند تا موضوع جذب نیرو و تبدیل وضعیت‌ها انجام شود.

رییس‌جمهور ادامه داد:‌ عبور از مقررات و قوانین پیچ در پیچ در این مسیر کار سختی است که خوشبختانه با تلاش معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و سایر دست‌اندرکاران، این کار بزرگ در حال شکل‌ گرفتن است.

لزوم کنترل بازار ارز

احمدی‌نژاد همچنین در این جلسه با اشاره به گزارش وزیر کشور در خصوص کنترل‌هایی که در خصوص بازار ارز و جلوگیری از سوء استفاده‌ها انجام داده است، گفت: مسائلی که در بازار ارز بوجود آوردند تقریباً تمام مسایل اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر آن فرصت سوء استفاده را در کشور ایجاد کرده که باید کنترل شود.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی دولت، حمایت از مردم در برابر سوء استفاده‌کنندگان است، گفت: باید مسایل و مشکلات موجود را با جدیت پیگیری و در جهت کنترل و رفع سوء استفاده، تلاش گسترده‌ای انجام دهیم.

تبدیل فشار دشمنان به عنصر مثبت در اقتصاد

احمدی‌نژاد تصریح کرد: هر چند دشمنان و سوء استفاده‌کنندگان به دنبال اقدامات بعدی و ایجاد شوک‌های بعدی در بازار هستند، اما معتقدم که می‌توانیم به سرعت بر آنان غلبه کرده و همه فشار دشمن را به عنصر مثبت در اقتصاد کشور تبدیل کنیم.

رییس‌جمهور افزود: در دوران دفاع مقدس نیز با نگاهی الهی جنگ به عنصری مثبت و سازنده تبدیل شد و فرهنگ، خودباوری و سازندگی ملی‌مان را ارتقاء بخشید.

اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل بازار پایان سال

رییس‌جمهور در ادامه همچنین به استانداران سفارش کرد تا طراحی و تدابیر لازم برای پشتیبانی از مردم در خصوص تهیه مایحتاج مورد نیاز آنان با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و شب عید را اتخاذ کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مسئولان در این دولت مؤمنانه و متعهدانه ایستاده و به مردم خدمت می‌کنند، گفت: هنر دولت این است که اگر دشمن برای اعمال فشار طراحی می‌کند به گونه‌ای کار کند که همه فشارها را خود دولت تحمل کرده و اجازه ندهد که این اقدامات به مردم ضرر و ضربه‌ای وارد کند.

تصمیمات بزرگ برای استفاده از همه منابع

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید از منابع کشور به درستی استفاده کرده و به توانمندی‌های خود واقف باشیم، اظهار داشت: منابع و ثروت فراوانی در کشور وجود دارد وباید تصمیماتی بزرگ و کلان برای استفاده از همه منابع اتخاذ شود.

رییس‌جمهور گفت: در اقتصاد، قدرت خرید مردم اهمیت دارد و در این راستا باید توزیع پول در سطح جامعه را اصلاح کنیم تا همگان بتوانند از ظرفیت‌های کشور استفاده کنند.

عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری پیش از سخنان رییس‌جمهور در سخنانی با تاکید بر تبدیل وضعیت همه کارکنان قراردادی و شرکتی در دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: تمام کارکنانی که در دستگاه‌های دولتی مشغول کار هستند، براساس مصوبه و وظایفی که طراحی شده است باید بلافاصله نسبت به تبدیل وضعیت آنان اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری تصریح کرد: طبق هماهنگی هایی که با تمامی استان‌های کشور به عمل آمده مقرر شد در تبدیل وضعیت نیروها و کارکنان آن دسته از نیروهای قراردادی که از سنوات و تجربه کافی در حوزه کاری خود برخوردار هستند در اولویت تبدیل وضعیت به پیمانی قرار داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شده تا برای تبدیل وضعیت نیروها آزمون‌هایی که در گذشته نیز ملاک عمل قرار گرفته و نیاز به برگزاری آزمونی جدید برای جذب یا تبدیل وضعیت نیروها نباشد.

عزیزی همچنین از تمرکززدایی، آسان‌سازی و روان‌کردن ظرفیت‌های واگذاری در بخش‌های مختلف و ساماندهی گمرک از طریق سامانه‌های ایران مردم و کارمند ایران به عنوان دیگر اقدامات معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری عنوان کرد.

همچنین مصطفی محمد نجار وزیر کشور در سخنانی با بیان اینکه فرصت خدمت در دولت خدمتگزار که با برنامه‌های عدالت‌خواهانه خود ثابت کرده، دغدغه‌ای جز خدمت به مردم ندارد برای استانداران غنیمت است، گفت: مطمئناً استانداران تا آخرین لحظه، این فرصت را ارج خواهند نهاد.

وی با اشاره به ناراحتی دشمنان از پیشرفت ملت ایران و کسب جایگاه رفیع در معادلات بین‌المللی که مبتنی بر اجرای برنامه‌های ناآگاهانه است، گفت: آنان با سناریوهای مختلف و ایجاد توطئه در صدد کمرنگ کردن خدمات و ایجاد التهاب و القاء روحیه یأس و ناامیدی در کشور هستند که مطمئناً ملت ایران با همدلی در برابر این توطئه‌ها خواهد ایستاد.

وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور به حکم وظیفه خود براساس دستور رییس جمهور برای برخورد با اخلالگران و سوء استفاده‌‌کنندگان با همکاری سایر استان‌ها و نهادهای ذیربط اقداماتی را شکل داده است، گفت: راه‌اندازی سامانه نظارت بر ارز، تشکیل کارگروه مقابله با قاچاق کالا، انجام بازرسی‌های تخصصی و شناسایی و دستگیری اخلالگران و مقابله با احتکار و قاچاق سوخت از جمله اقداماتی است که وزارت کشور در این مسیر ترتیب داده است.

محمد نجار در خصوص اقدامات وزارت کشور در زمینه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که سال آینده برگزار می‌شود، نیز گفت: هدف و تلاش دولت و وزارت کشور بسترسازی و ایجاد زمینه برای برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت حداکثری سیاسی مردم است که در این راستا اقدامات مختلفی صورت گرفته است.

Share